Schuldhulpverlening

Stichting Welkom op Weg is voortdurend op zoek naar 3ejaarsstudenten van de HBO-opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening (MWD) en Sociaal Juridische Dienstverlening (SJD).

Je stage

Als stagiair bij Stichting Welkom op Weg krijg je, na een gedegen inwerkperiode, een eigen caseload. Je gaat dus zelfstandig aan het werk waarbij je voor vragen en advies altijd terecht kunt bij je back-up. Voortgangsgesprekken, intervisie en caseload besprekingen zullen je helpen je verder te ontwikkelen als maatschappelijk werker.

Voor de gemeente Nieuw-Bergen ondersteunen wij de burger bij de aanvraag om schuldhulpverlening. Als is vastgesteld dat de burger in aanmerking komt voor een aanvraag om schuldhulpverlening gaat de stichting WelkomOpWeg de burger oproepen met als doel om de aanvraag compleet te maken. Doordat het hebben van schulden meestal stress met zich meebrengt en dus ook impact heeft op de schuldenaar word de hulp afgestemd op de aanvrager. Indien gewenst ondersteunen wij de burger ook nog als de aanvraag om schuldhulpverlening al in behandeling is genomen

Ook in deze fase is het belangrijk dat je doelmatig en procesgericht werkt. Door de diverse achtergronden van de mensen waarmee je aan het werk gaat wordt je uitgedaagd om emancipatorisch te gaan denken en werken waarbij psychosociale hulpverlening noodzakelijk kan zijn.

Je profiel

• Je vind het prettig om zelfstandig te werken en je verder te ontwikkelen;
  • Je bent sociaal, beschikt over goede communicatieve vaardigheden en werkt graag met zeer uiteenlopende mensen;
  • Je hebt een groot inlevingsvermogen en staat stevig in je schoenen;
  • Verder beschik je over een praktische instelling en kun je goed plannen en organiseren;
  • Je bent niet bang om vragen te stellen als je het even niet weet;
  • Je bent 11 maanden beschikbaar.